Fiche terminologique n°175 [PDF]

cross-curricular approach approche transdisciplinaire
Variant(s): Variante(s) :
Synonym(s): Synonyme(s) :
Term(s) to avoid: Terme(s) déconseillés :
Domaine(s) : sciences de l'éducation : pédagogie
Definition: A teaching method using common themes, strategies and skills throughout the curriculum and grade levels. Définition : Démarche pédagogique qui traverse les frontières entre les disciplines, les années et les champs d'études.
Source: NTE Source : RTE
Context(s): "As interdisciplinary study becomes more familiar, a more clearly cross-curricular, skills-based approach could be introduced. When teachers become accustomed to using cross-curricular approaches, they often discover that the possibilities for integrated study are unlimited, that the subject boundaries become less important, and that students can benefit from exploring a variety of issues that do not specifically relate to any traditional curriculum area." Contexte(s) :
Source(s): Ontario. Ministry of Education and Training. Towards an Integrated Curriculum: A School Resource Guide. Toronto, 1993, p. 3. Source(s) :
Observations: Observations :
Justification : Le Réseau recommande le terme «approche transdisciplinaire», car il exprime bien la notion à l'étude et son usage est répandu dans le monde de l'éducation.
Renvoi(s) : VOIR «interdisciplinary approach».
Date de rédaction : octobre 1993 Date de révision :